Waarom bedrijven massaal kiezen voor TV op de zaak

Auteur: Score Utica

Het kantoor is niet langer alleen een werkplek, maar transformeert tot ontmoetingsplaats voor collega’s en klanten. Dat waren geluiden die je een jaar geleden al hoorde en die ook relevanter zijn dan ooit. De functie van het kantoor verandert dus. Het wordt namelijk steeds meer een plek waarbij de beleving centraal staat en die wordt gebruikt voor informatievoorziening. Dat biedt kansen en TV op de zaak is een mooie quick win die je snel kunt boeken. Benieuwd hoe dat zit?

Beleving en informatie

De afgelopen periode zagen wij de vraag toenemen: steeds meer bedrijven zijn op zoek naar een handige manier om klanten en collega’s te voorzien van beleving én informatie. Dat is niet zo gek. Thuiswerken heeft door de (technologische) ontwikkelingen een vlucht genomen en is ‘here to stay’. Dat betekent dat een bezoek aan kantoor het waard moeten zijn. Wil je klanten kennis laten maken met het bedrijf? Dan kies je toch snel voor een afspraak op kantoor. Kies je ervoor om regelmatig met het team fysiek samen te werken? Ook dan is kantoor de locatie waar dit moet kunnen. Daarnaast zijn er veel bedrijven waarbij de bedrijfslocatie essentieel is. Denk aan kappers, winkels en bedrijven met experience centers.

De belangrijkste vraag is nu: hoe zorg je ervoor dat je zowel klanten als collega’s beleving en informatie biedt voor de momenten dat zij op locatie zijn?

Van de Olympische Spelen tot jouw bedrijfsvideo

Hoewel je collega’s en klanten natuurlijk via allerlei digitale middelen zoals Microsoft Teams en mailings op de hoogte kunt houden, zien wij een toenemende vraag naar tv op de zaak waarbij je ook eigen content kunt laten zien (genoemd: narrowcasting). Dat is logisch. Je ontkomt er bijna niet aan dat klanten af en toe moeten wachten bij een receptie of wachtruimte. Hoe mooi is het dan dat je daar al kiest voor een kennismaking met jouw organisatie door bijvoorbeeld een bedrijfsvideo af te spelen op een tv-scherm of door een klantsuccesvideo te vertonen? Verder kun je klanten natuurlijk ook op de hoogte brengen van tijdelijke acties of aanbiedingen. Ditzelfde geldt voor collega’s. Wil je met jouw team geen moment missen van de Olympische Spelen, maar toch ook samenwerken op kantoor? Dan is tv op de zaak een mooie oplossing, helemaal wanneer je dit weer afwisselt met relevante informatie voor collega’s. Dit is precies hoe Remmers B.V. KPN ÉÉN MKB TV inzet. Zijn er klanten op bezoek in het Experience Center? Dan wordt de event agenda getoond. Zijn de Olympische Spelen op TV en zijn er geen klanten? Dan kunnen zij met de hele zaak in datzelfde Experience Center de Olympische Spelen op de voet volgen.

Kortom: televisie en narrowcasting combineren zorgt voor elk bedrijf in het MKB voor mooie mogelijkheden om de betrokkenheid van zowel klanten als collega’s te verhogen.

Wat kun je er precies mee?

De oplossing is al even genoemd: KPN ÉÉN MKB TV. Wij zijn als Strategisch Partner van KPN helemaal op de hoogte van wat je precies kunt verwachten van deze oplossing. Om je een indruk te geven sommen wij de belangrijkste functionaliteiten voor je op:

50+ HD tv-zenders
Narrowcasting van jouw eigen content (bedrijfsvideo, informatiepagina, lichtkrant)
Alle radiozenders
Interactieve tv

TV op jouw zaak?

Benieuwd of er een praktische toepassing is voor TV op de zaak? Of naar hoe makkelijk het is om dit bij jou te installeren? Ontdek de mogelijkheden op onze MKB TV-pagina of vraag direct een vrijblijvend gesprek aan van 15 minuten om te ontdekken of MKB TV bij je past!

Naar MKB TV Direct aanvragen