Eén oplossing voor vast, mobiel en internet voor Somfy Nederland

Bij Somfy Nederland is het achter de elektrisch bedienbare zonneschermen een drukte van jewelste. Vanuit Hoofddorp wordt dagelijks hard gewerkt aan de marketing, verkoop en logistiek voor de hele Nederlandse markt. Daarnaast fungeert het distributiecentrum ook als internationaal knooppunt. Met een aankomende verhuizing zocht Somfy een betrouwbare oplossing voor vast en mobiel bellen én stabiele connectiviteit. Het antwoord was Score Utica. Mogen wij ook werken aan jouw succesverhaal?

Praat met een expert

Internationaal bereikbaar

Rolluiken, raamdecoratie, garagepoorten, tuinhekken, verlichting én alarmen: Somfy is al jaren marktleider in automatische zonwering en maakt nu ook naam met smart home-oplossingen. Het van origine Franse bedrijf heeft in Nederland zo’n 80 medewerkers. Het merendeel werkt daarvan op kantoor, een deel reist ook als vertegenwoordiger langs klanten door heel Nederland. “En vanuit ons magazijn zorgen we ook dat alle geplaatste bestellingen uit België, Groot-Brittannië en Scandinavië direct bij de klanten aldaar worden geleverd”, vertelt receptioniste en telefoniste Diana de Vries-Rötgers. “Goed bereikbaar zijn is voor ons daarom essentieel.”

Straks hebben we een gebruiksvriendelijke oplossing voor vast, mobiel én glasvezel."
-Diana de Vries, Somfy

Betrouwbare telefonieoplossing

Binnenkort gaat Somfy Nederland verhuizen naar een nieuw pand in Hoofddorp. Een nieuwe uitdaging voor De Vries, want zij moet zorgen dat ook in het nieuwe bedrijfsonderkomen de telefonie goed geregeld is. “We zochten een gebruiksvriendelijk en betrouwbaar telefoniesysteem waarmee we goed bereikbaar zijn voor onze internationale contacten én onze vertegenwoordigers onderweg kunnen helpen. Het moet dus een stabiele telefonieoplossing zijn voor vast en mobiel bellen, die ook goed aansluit op onze cloudbased CRM-software Salesforce”, vertelt De Vries.

Een betrouwbare partner

“We kenden Score Utica al jaren als betrouwbare aanbieder van mobiele telefonie”, zegt De Vries. “De samenwerking vind ik heel prettig dankzij de korte lijntjes. Dat is bij een andere provider weleens anders, dan word je van kastje naar de muur gestuurd. Score Utica heeft goede oplossingen én is heel klantvriendelijk; ik krijg altijd snel antwoord op mailtjes en heb goed telefonisch contact met onze vaste accountmanager. Dus ik heb hem gebeld voor de verhuizing: kunnen jullie ons helpen met de telefooncentrale in ons nieuwe pand?”

“De samenwerking vind ik heel prettig dankzij de korte lijntjes.”
-Diana de Vries, Somfy

Eén oplossing voor vast, mobiel én internet

De Vries koppelde Score Utica aan de IT-afdeling van Somfy in Frankrijk om een passende oplossing te vinden. “We hebben ons eigen netwerk in de cloud, dus om de vaste en mobiele telefonie te koppelen aan Salesforce was maatwerk nodig. Wat heel fijn is, is dat we nu ruim voor onze verhuizing al een goed plan van aanpak hebben klaarliggen: we krijgen in het nieuwe gebouw straks één oplossing met VoIP & Mobiel en glasvezel internet. Simpel, overzichtelijk en in twee maanden lag het plan klaar!"

Internet en vaste & mobiele telefonie integreren?

Als Strategisch Partner van KPN weten wij wat jouw organisatie nodig heeft om telefonie en IT te integreren. Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen voor jouw organisatie? Bekijk onze KPN ÉÉN-oplossingen of neem direct contact op!

Naar KPN ÉÉN of contact opnemen