KPN ÉÉN Tips & Tricks

Mobile only klanten

1. Ik heb geen netwerk in het buitenland, wat moet ik doen?

Controleer uw netwerkinstellingen. Deze moeten altijd op portalmmm.nl staan.

APN instellen Samsung:

  1. Ga naar het begin scherm
  2. Kies instellingen
  3. Druk op meer instellingen
  4. Kies mobiele Netwerken
  5. Ga naar Namen toegangspunten
  6. Klik op de menu toets en kies nieuwe toegangspunt
  7. Druk op naam
  8. Toets KPN in het veld in
  9. Kies APN
  10. Voer in; portalmmm.nl
  11. Sla de Proxy en Poort over
  12. Gebruikersnaam is niet nodig
  13. Wachtwoord is niet nodig
  14. Sla alle instellingen op.
  15. Dan is de APN ingesteld.

 

APN instellingen iPhone:

  1. Ga naar het begin scherrm
  2. Kies instellingen
  3. Kies mobiel netwerk
  4. Kies opties mobiele data
  5. Kies mobieledatanetwerk
  6. APN: portalmmm.nl
  7. Gebruikersnaam & wachtwoord; niets invullen
  8. Bij MMS; - APN: portalmmm.nl 
    - Gebruikersnaam & wachtwoord: niets invullen 
    - MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

2. Mijn simkaart is gestolen, willen jullie mijn simkaart blokkeren?

Wat vervelend. Dat kunnen wij zeker. Wij zijn 24/7 te bereiken via 088 093 00 00

3. Kan er aan mijn data kaartje een vast ip-adres toegewezen worden?

Dat is zeker mogelijk, een vast IP-adres kost €5,- per maand. Wanneer u dit wilt kunt u contact met ons opnemen via 088 093 00 00

4. Handige tool voor het instellen van mobiele toestellen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm

> Hier kunt u voor elk merk + type een handleiding vinden over de verschillende instellingen. Erg handig en altijd goed om bij de hand te hebben.

Vast + verbinding klanten:

1. Mijn internetverbinding doet het niet meer, wat moet ik nu doen? 

Allereerst altijd de router herstarten. Dit kunt u doen door de stekker van de router uit het stopcontact te halen, 20 seconde wachten, de stekker er weer in doen. Het kan 10 minuten duren voordat de router volledig opnieuw is opgestart. Verhelpt dit het probleem niet? Neem dan contact met ons op.

Goed om te weten: bent u in het bezit van switches, dan dient u deze als eerst van de stroom af te halen, vervolgens de router opnieuw starten en dan de switches weer van stroom voorzien.

2. Mijn toestel(len) geven geen service, wat moet ik nu doen?

Herstart de toestel(len) eerst. Dit kunt u doen door de netwerkkabel en of voedingsstekker achterin uw toestel/basisstation er uit te halen, paar seconde te wachten, en weer er in te doen. Het toestel gaat dan opnieuw opstarten.

Werkt dit niet? Neem dan contact met ons op en geef onderstaande informatie door:

- Om welk toestelnummer gaat het?
- Wat is het IP-adres van het toestel? >> Deze vind u door op de OK knop van het toestel te drukken en indien het een handset betreft, drukt op 1x op knopje aan de voorkant > dan gaan de handsets rinkelen en ziet u het IP-adres in het beeldscherm staan.

3. Ik wil de namen van mijn toestellen veranderen, hoe kan ik dit instellen?

Helaas kunt u dit niet zelf. Hiervoor kunt u ons bellen/mailen met onderstaande gegevens:

- Toestelnummer
- Oude naam
- Nieuwe naam
- IP-adres toestel: Deze vind u door op de OK knop van het toestel te drukken, dan ziet u het IP adres staan. Indien het een handset betreft, drukt op 1x op het WiFi icoontje van het basisstation > dan gaan de handsets rinkelen en ziet u het IP-adres in het beeldscherm staan.

4. Ik krijg geen mails meer binnen van mijn voicemails, wat is er aan de hand?

Grote kans dat uw voicemailbox vol zit. U kunt door 1233 te bellen de voicemailbox legen.

Is uw voicemailbox leeg? Neem dan contact met ons op om te kijken of de instellingen nog goed staan qua mailadres en kopies van de voicemails per mail.

5. Ik wil een ingesproken voicemail, hoe kan ik dit instellen?

Voor een nieuwe voicemail, dient er een bestand via Broadsoft Recorder aangeleverd te worden.

Hoe werkt het?

- Download de app 'Broadsoft recorder' op uw smartphone
- Volg de stappen in de app om uw boodschap op te nemen
- Mail het opgenomen bestand vervolgens vanuit de app naar support@score-utica.nl

Tip: Hou het bij algemene bandjes, dus niet gepersonaliseerd per feestdag of vakantie. Noem geen data, maar hou het algemeen. Zodat u niet elk jaar nieuwe badjes moet gaan inspreken.

Hieronder een voorbeeld van algemene teksten die gebruikt kunnen worden:

Feestdagen 
U bent verbonden met de telefoon beantwoorder van ....... In verband met de feestdagen is ons kantoor op dit moment gesloten. Wij zijn op reguliere werkdagen te bereiken van ... uur tot ...

Algemeen
Goedendag, dit is de automatische beantwoorder van.... Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zijn op reguliere werkdagen te bereiken van ... uur tot ..... uur.

6. Wat is mijn gebruikersnaam + wachtwoord van de Mijngesprek app?

Neem contact met ons op via de telefoon of per mail. Wij kunnen de gebruikersnaam achterhalen en uw wachtwoord resetten en per sms versturen.