Maak kennis met Davy: Kennis opdoen en kennis delen, maak kennis met onze Cloud Architect

Auteur: Score Utica

Hij begon als Technical Cloud Consultant tweedelijns support en hij groeide al snel door tot Cloud Architect. Nu implementeert hij nieuwe oplossingen en nieuwe technieken voor onze klanten. Hoe zorgde hij ervoor dat hij kon groeien binnen Score Utica en hoe helpt Davy zowel klanten als collega’s? Maak kennis met Davy Blom, Cloud Architect bij Score Utica!

Hoe werd Davy de ICT goeroe? 

Davy startte wel een MBO ICT-opleiding, maar heeft deze nooit afgemaakt. Vanaf zijn 16e begon hij met werken bij verschillende computerwinkels. Via een van zijn baantjes kwam hij terecht in de ICT bij een detacheringsbedrijf. Waar de meeste mensen hun kennis via school of een universiteit opdoen, spendeerde Davy vele avonden en weekenden aan Microsoft-trainingen en het behalen van belangrijke certificaten. “Ik raad iedereen aan om een studie af te maken, maar met hard werken is het mij ook gelukt zonder diploma’s”, zegt Davy. “In het begin heb ik het moeilijk gehad om een baan te vinden, ik heb meerdere afwijzingen gehad omdat ik te licht bevonden werd of niet de juiste ervaring had. Gelukkig heb ik uiteindelijk wel een kans gekregen waarna het snel ging. Via een recruitmentbureau ben ik bij Score Utica gekomen. Ik was niet op zoek naar een nieuwe baan, maar de vacature paste precies bij wat ik wilde. Ondanks de afstand naar het kantoor ben ik de uitdaging aangegaan en werk nu al bijna 10 jaar met plezier bij Score Utica.” 

“Ik raad iedereen aan om een studie af te maken, maar met hard werken is het mij ook gelukt zonder diploma’s”

De drive om te verbeteren 

Alle vrije tijd die Davy in zichzelf investeert heeft zich uitbetaald. Hij zet snel stappen binnen Score Utica. Dat moet, volgens Davy, om een bepaald niveau te halen en niet achter te lopen. “Vanwege snelle ontwikkelingen in het ICT-vak moet je dus jezelf scherp houden en dat lukt niet met alleen je dagelijkse werkzaamheden. Gelukkig biedt Microsoft allerlei studies en certificaten die passen bij mijn werkzaamheden, waardoor ik weet wat ik moet leren om alles te kunnen weten in mijn vakgebied”, zegt Davy. “Het voelt voor mij ook niet als een verplichting. Ik vind het leuk om nieuwe technieken te leren of om klanten nóg beter te kunnen helpen in hun IT landschap.” 

Complexe problemen, simpele oplossingen 

“Ik ben vooral bezig met het uitwerken en implementeren van nieuwe oplossingen en technieken bij onze bestaande en nieuwe klanten. De uitdaging hierbij is dat het technisch klopt, een medewerker moet fijn en gemakkelijk kunnen werken maar security is daarbij ook een belangrijk aspect. Je moet de middenweg vinden tussen veilig werken en een omgeving goed werkbaar houden. In vrijwel alle situaties vinden we een technische oplossing die bij de klant past.”  

Van grote en complexe oplossingen wordt Davy erg blij, omdat hij met dit soort opdrachten zijn kennis kan verbreden. Denk dan aan grote klanten met meerdere locaties, hybride infrastructuur en interessante uitdagingen. De kennis die Davy hier opdoet, helpt ook weer om andere klanten beter  te kunnen helpen. 

Het overbrengen van kennis 

Iedere dag is anders en dat maakt het leuk, het kan elke kant op gaan. “Vandaag heb ik een aantal wijzigingsverzoeken verwerkt, een functioneel ontwerp uitgewerkt en een teammeeting gehad over hoe we dingen efficiënter kunnen doen. Later vanavond ga ik met de eerstelijns support bespreken hoe zij onze klanten beter kunnen helpen en train ik hun kennis. Het overbrengen van deze kennis brengt mij veel voldoening. In de IT kun je dingen op duizend verschillende manieren doen en ik doe daar één van. Dat betekent niet dat de andere 999 fout zijn. Zo leer ik ook van de ervaringen van mijn collega’s.”  

"Eén van mijn taken is het testen van nieuwe technieken. Hierbij is het niet alleen het technische aspect, maar dien ik ook te kijken hoe we dit als Score Utica bij onze klanten aan kunnen bieden. Dit zorgt voor een hele dynamische omgeving waar ik mezelf steeds kan pushen om tot een hoger niveau te komen. Als ik alles heb getest en ik ben er tevreden mee, kan ik deze kennis overbrengen aan mijn collega’s, zodat we allemaal onze klanten hiermee kunnen bedienen. Daar profiteert iedereen van. Onze klanten zijn helemaal up-to-date met de nieuwste en veiligste technieken en mijn collega’s weten hoe ze hiermee om moeten gaan.” 

Flexibiliteit die Score Utica mij geeft 

“Gelukkig is geen enkele dag hetzelfde en is het ook geen standaard ‘9 tot 5’ baan. Verder kun je gewoon bij de directie terecht voor een praatje en krijg ik de flexibiliteit om niet elke dag op kantoor te werken. Dat geeft ook weer ruimte om naast werk tijd te hebben voor hobby’s bijvoorbeeld. Alles wordt meer open en de informele cultuur maakt het een hechte club van collega’s met wie ik na werk ook graag eens iets doe. Ook zorgt deze cultuur dat er veel vrijheid is om jezelf te ontwikkelen.” 

Zoek jij ook naar de perfecte IT-oplossing? 

Niemand is bij ons een nummertje,” zegt Davy. Wij zijn een bedrijf dat maatwerk levert aan iedere klant en maken een oplossing voor iedereen. Als je benieuwd bent naar verschillende cases of wil je geïnspireerd worden door verschillende oplossingen die wij leveren, lees dan onze succesverhalen. 

Contact opnemen Naar vacatures