De jongste salesmanager ooit, maak kennis met Dylan

Auteur: Lennart Boele

Als jongste salesmanager ooit bij Score Utica is Dylan van ‘t Westeinde een meer dan bekend gezicht binnen de organisatie, maar vooral ook daarbuiten, bij klanten en partners. Wat ligt aan de basis van Dylan’s stormachtige ontwikkeling en wat zorgt ervoor dat hij zich in zijn huidige rol blijft ontwikkelen? Maak kennis met Dylan en lees over de kansen die Score Utica geeft aan jong talent!

De eerste stappen

Op 6 april 2022 vierde Dylan zijn 26ste verjaardag. Op dat moment was hij al ruim 1,5 jaar salesmanager. Dat is uiteraard niet de rol waarin hij ooit zijn eerste stappen zette binnen Score Utica. Na zijn studie Commerciële Economie aan de Hogeschool Utrecht was de keuze voor een eerste baan snel gemaakt. “Tijdens mijn studie was ik al gefascineerd door economie, cijfers, sales en marketing. De studie ging echt om hoe je het zakelijke combineert met het menselijke aspect”, zegt Dylan. Dat is precies wat hij zocht in zijn eerste baan. “Op mijn 20ste was ik geslaagd en wilde ik dagelijks met mensen bezig zijn en vrijheid hebben om in de auto te kunnen stappen om klanten te bezoeken.” Dat is precies wat Score Utica (wat toen nog Score Telecom heette) kon bieden.

“Ik hoorde gelukkig regelmatig van klanten en van collega’s dat ze waardeerden dat ik voor ze klaarstond. Dat was voor mij de belangrijkste graadmeter om te bepalen dat ik de juiste keuze had gemaakt.”

Een duidelijk groeipad

“Ik had nog nooit in loondienst gewerkt, behalve bij de lokale Albert Heijn, dus het was voor mij belangrijk dat een bedrijf een duidelijk groeipad kon bieden”. De eerste gesprekken gaven Dylan het vertrouwen dat Score Utica de plek was om zijn carrière te starten. Als Junior Accountmanager was de belangrijkste missie om ervoor te zorgen dat nieuwe klanten blij konden worden gemaakt met de oplossingen van Score Utica. Dat werd een succes. “Ik hoorde gelukkig regelmatig van klanten en van collega’s dat ze waardeerden dat ik voor ze klaarstond. Dat was voor mij de belangrijkste graadmeter om te bepalen dat ik de juiste keuze had gemaakt”, geeft Dylan aan. Het groeipad bood hem vervolgens de kans om stappen te zetten. Al snel kregen steeds meer klanten Dylan als vast aanspreekpunt. Van junior accountmanager groeide Dylan door naar Medior en uiteindelijk Senior Accountmanager. Steeds met dezelfde missie: “Hoe kunnen wij klanten helpen met de IT- en telecomuitdagingen die zij tegenkomen?” Dankzij de investeringen van Score Utica in de ontwikkeling van jonge talenten zoals Dylan ontstaat een mooi samenspel: het talent krijgt de kans om zich vakinhoudelijk door te ontwikkelen wat voor de klant uiteindelijk betekent dat ze altijd met een expert aan tafel zitten.

Collega’s laten groeien

De razendsnelle ontwikkeling van Dylan zorgt ervoor dat hij op dit moment salesmanager is en een groep accountmanagers onder zijn hoede heeft. De reden dat hij deze kans kreeg? “Ik ken het portfolio van A tot Z en ik kan jong talent begeleiden. Ik weet welke uitdagingen zij tegenkomen omdat ik zelf niet zo lang geleden in hun schoenen stond”. Hoe verschilt dit ten opzichte van de rol van accountmanager? “De rol van salesmanager is heel erg operationeel. Aan de ene kant bezoek ik nog steeds klanten en aan de andere kant help ik accountmanagers in mijn team met hun persoonlijke ontwikkeling. Het is bijvoorbeeld heel gaaf om te zien dat ik ze help met uitdagingen en dat ze vervolgens daarna zelf met oplossingen komen.”

Dylan van t Westeinde - salesmanager - Score Utica

Champions League-niveau

Dylan ziet Score Utica als Champions League-niveau, zowel de dienstverlening naar klanten als de professionaliteit onder collega’s. Om dat niveau te behalen is goede persoonlijke ontwikkeling cruciaal. Hoe zorg je daarvoor als salesmanager? “Wij lopen als accountmanagers voorop met certificeringen en opleidingen, we zijn als collega’s continu met elkaar in gesprek om van elkaar te leren en we krijgen veel tools vanuit Microsoft en KPN om helemaal bij te blijven.” Het hoge niveau nastreven resulteert in een goede persoonlijke ontwikkeling voor collega's en een kundige gesprekspartner voor klanten. Door de trainingen en opleidingen die vanuit Score Utica worden gefaciliteerd loop je altijd voorop en kun je meepraten over de nieuwste technologische ontwikkelingen die direct relevant kunnen zijn voor de klant.

Score Utica in een notendop

Wat maakt het leuk om bij Score Utica te werken? “Iedereen staat achter de doelstellingen die we als organisatie hebben en iedereen doet mee. Samenvattend is het toverwoord ‘DRIVE’, oftewel: gedrevenheid. Wie je ook spreekt, iedereen heeft een aanstekelijke drive. Dat is echt goud waard.” En waarom moet iedereen Score Utica kennen? “Ik vind dat ieder bedrijf Score Utica verdient als one-stop-shop. Natuurlijk gaat het over IT en telecom, maar de cruciale pijler is dat het bij ons om mensen gaat. Het is techniek, maar je moet er als mens echt blijer van worden. Voor ons is altijd de hoofdvraag: hoe kun je in jouw rol en als bedrijf zijnde nóg leuker en productiever werken op een veilige manier?”

Een belangrijke vraag

Afsluitend wil Dylan nog één ding benadrukken: “wij zijn altijd op zoek naar mensen die drive hebben en die willen leren, dus als jij op zoek bent naar de eerste of tweede stap in jouw carrière, neem dan zeker even contact met ons op!”

Naar vacatures