Vast en mobiel bellen via Microsoft Teams? Het kan!

Geschreven door Score Utica | 2-6-2023

Microsoft Teams als samenwerkingshub

De afgelopen jaren is Microsoft Teams uitgegroeid tot de ultieme samenwerkingshub. Wat door velen werd gezien als een tool om video meetings mee te organiseren, is inmiddels voor steeds meer organisaties de basis om vanuit samen te werken. Met meer dan 1.400 innovaties binnen Microsoft 365, waar Microsoft Teams onderdeel vanuit maakt, is de tool meer dan ooit de applicatie om in samen te werken én te communiceren. Tot voor kort ontbrak nog een belangrijke functionaliteit: de telefooncentrale toevoegen aan Microsoft Teams. Daar is dus verandering in gekomen. Hoe zit dat?

Uniek partnership

KPN, Microsoft en Score Utica hebben de handen ineengeslagen om deze functionaliteit te ontwikkelen. Dankzij dit unieke partnership heb je de mogelijkheid om in Nederland de telefooncentrale te verplaatsen naar of volledig te integreren met Microsoft Teams. Wat is het verschil? Wanneer je kiest voor verplaatsing van de telefooncentrale naar Microsoft Teams maak je gebruik van de standaard functionaliteiten van de telefooncentrale. Dit betekent dat je kunt vast en mobiel kunt bellen en gebeld kunt worden. Dit is een uitstekende optie voor organisaties die telefonisch goed bereikbaar moeten zijn, maar die nog niet direct gebruikmaken van wachtrijen en keuzemenu’s. Integratie van de volledige telefooncentrale is mogelijk dankzij de samenwerking tussen KPN, Microsoft en Score Utica. Dit houdt in dat je alle functionaliteiten van de KPN ÉÉN telefooncentrale meeneemt naar Microsoft Teams.

Dankzij dit unieke partnership heb je de mogelijkheid om in Nederland de telefooncentrale te verplaatsen naar of volledig te integreren met Microsoft Teams.

Welke functionaliteiten kun je verwachten?

Bij integratie in Microsoft Teams behoud je alle functionaliteiten van telefonie zoals je die gewend bent, met als enorme voordeel dat je dit binnen de tool kunt doen die je toch al gebruikt. Denk hierbij dus aan naar en vanaf vaste & mobiele nummers bellen, het inrichten van een oproepwachtrij, doorverbinden naar collega’s en het instellen van een keuzemenu. Oftewel: alles wat je mag verwachten van een moderne telefooncentrale. Het grote voordeel is dat je het aantal communicatie-applicaties binnen de organisatie kunt terugbrengen en dat je minder risico hebt op miscommunicatie. Een ander groot voordeel is dat de ‘bezet-functie’ binnen Microsoft Teams na integratie werkt voor zowel telefoongesprekken als video calls. Zit je dus in een video call en staat jouw status op ‘bezet’? Dan kun je ervoor kiezen om binnenkomende telefoongesprekken direct over te laten gaan naar voicemail of om automatisch door te verbinden. Zo kun jij je echt focussen op jouw belangrijke video call. Andersom werkt dit ook: ben je aan het bellen? Dan kun je ervoor zorgen dat ook dan de bezet-functie wordt geactiveerd.

Beginnen met tijd en frustratie besparen?

Na het lezen van de beschrijving hierboven weet je beknopt wat de mogelijkheden zijn van telefonie via Microsoft Teams. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Wij hebben alle mogelijkheden voor je op een rij gezet in een overzichtelijke en beknopte PDF. Bekijk deze vrijblijvend!